Friday, May 1, 2009

:: colours ::

i wrote the below essay in class when i felt it was boring and i couldn't wait to finish it and go off.. Haha.. It was based on a photograph (black n white), of a couple walking along a train track, with the girl trying to balance and the guy holding her.

rather unexpectedly, the short essay which i didn't put any effort in turned out to be pretty well received and won "rave reviews" amongst my friends. LOL!

by the way, now is no longer like the past when my essay was the best (like during JC or sec sch) when the others in class had mediocre chinese standard, my classmates now are all chinese pro, with majority being form higher chinese and excelling them.. I tried my chinese twice la, for both AO and O levels, and both time yield A2 only lo.. Not even a A1!!! roar!!

well, let u read my 简短,扼要,精彩,富有画面感的文章。LOL!!!

------------------------------------------------------------------------------------------------

扶持着他的手,感觉到无私的安全感。他手的温暖,保护着我,让我坚强,勇敢。
那天,我们俩走在铁车轨道,快乐的分享我们这些日子以来,欢乐的时光,曾经度过的美好日子,回忆涌入脑海中。当时,我感受到的,是无限的幸福,因为我想,我找到了人生的幸福伴侣,似乎看到了我们的未来。能够一同在如此诗情画意的空间,度过我们的一周年纪念,真的,满足了。
我来自单亲家庭,更是家中的独生子,从小就没感受到太多的亲情。自认长相不太养眼,一直以来都不善于表达自己,因而朋友不多,要找个男朋友,更是天大的难事。
一次在朋友的聚会,偶然碰到了他,因为同样喜欢看动漫,而成为了好友。感情慢慢发展,延续。
如今,我们在一起已经一年了。我们走过的,是风风雨雨,一道想当漫长,弯曲的路。彼此扶持着,秉持着共同的一份坚持。 爱,就是着样散播开来的。
看着他的眼,黑白的眼,我却仿佛置身在七彩的世界。曾经的彷徨与无助,现在有人分享。
有了他,我看见了未来。 和他在一起,我看见了彩虹,活着的精彩。
and now for the teacher's comment..

Y*** Chen said…
故事完整,也很感性,文采佳。
WOW! 真是让人拍案叫绝!!!

2 comments:

  1. I thought you retook to get A2? hahahas

    ReplyDelete
  2. i think in sec sch there are people who did beta hahas

    ReplyDelete

Any thoughts you may have on this post? share with me!